hungaryhandball
hungaryhandball
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Chat
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Hrlevl
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Kzilabda szablyok

 

KZILABDA  JTKSZABLYOK

Tartalomjegyzk

 

1. Szably

A jtktr

2. Szably

Jtkid, zrjelzs, time out

3. Szably

A labda

4. Szably

Csapat, jtkos csere, felszerels

5. Szably

A kapus

6. Szably

A kapueltr

7. Szably

Jtk a labdval, passzv jtk

8. Szably

Az ellenfllel szembeni magatarts normatvi, szablytalansgok s vtsgek

9. Szably

A gl

10. Szably

A kezddobs

11. Szably

A bedobs

12. Szably

A kidobs

13. Szably

A szabaddobs

14. Szably

A bntetdobs

15. Szably

ltalnos rendelkezsek a dobsok vgrehajtshoz (kezddobs, bedobs, kidobs, szabaddobs, bntetdobs)

16. Szably

A bntetsek

17. Szably

A jtkvezetk

18. Szably

Az idmr s a titkr

 

A JTKVEZETI JELZSEK

 

CSEREHELY SZABLYZAT

1. A jtktr

1:1 

A jtktr - amely egy meznybl s kt kapueltrbl (1. szably 4. pontja - a tovbbiakban 1:4) ll - 40 m hossz s 20 m szles, ngyszg­letes terlet.

A hosszabb vonalakat oldalvonalaknak, a rvidebbeket alapvonalaknak, a kapufk kztt glvonalnak nevezzk (1. bra).

Szksges biztonsgi znt ltesteni az oldalvonalaktl legalbb 1, az alapvonalaktl 2 m-re.

A jtktr llapott nem szabad egyik csapat elnyre sem megvltoz­tatni.

1:2

Mindkt alapvonal kzepn ll egy kapu. A kapukat biztonsgosan kell rgzteni a talajhoz vagy htulrl a falhoz. Belmretk: 2 m magas s 3 m szles (2. bra).

 A kt kapuft szilrdan kti ssze a keresztgerenda, s hts oldaluk az alapvonal hts szlvel egy vonalba esik. A kapufk s a keresztgeren­da ngyzet keresztmetszetek, szlessgk, illetve vastagsguk 8 cm.

A kapufk s a keresztgerenda meznybl lthat hrom oldalt a ht­trtl lnyegesen elt kt klnbz sznnel kell befesteni.

A kapukat hlval kell elltni. A hlt gy kell felfggeszteni, hogy a kapura dobott labda normlis krlmnyek kztt a kapuban maradjon.

1:3

A jtktr valamennyi vonala ahhoz a terlethez tartozik, amelyet ha­trol.

Az alapvonalak a kapufk kztt 8 cm szlesek, ( 2. bra) minden ms vonal 5 cm szles.

Kt szomszdos terlet kztti vonalak helyettesthetk a kt terlet talajnak klnbz szn felfestsvel.

1:4

A kapuk eltt tallhat a kapueltr (6. szably). A kapuelteret hat­rol kapueltrvonalat a kvetkezk szerint kell megrajzolni:

- a kapu eltt, a glvonallal prhuzamosan, attl 6 mterre (a glvonal hts ltl a kapueltrvonal ells szlig) egy 3 mteres egyenes vonalat hzunk,

- ezt a 3 mteres vonalat ktoldalt a kapufk bels, hts ltl mrt 6 mter sugar egyedkr kti ssze az alapvonallal (1. s 2. bra).

1:5

A szabaddobsi vonalat - 9 m-es vonal - a kapueltrvonallal prhu­zamosan, attl 3 m tvolsgban, szaggatottan kell meghzni. A vonalr­szek s a kzttk lev tvolsg egyarnt      15 cm (1. bra).

1:6

A bntetdobs - 7 m-es dobs vonala - egy 1 m hossz egyenes a kapu eltt. Prhuzamos a glvonallal, annak hts szltl a bntet­dobs vonalnak ells szlig r tvolsg 7 mter     (1. bra).

1:7

A kapus-hatrvonalat - 4 m-es vonal - 15 cm hossz jelzs a kapu eltt. Prhuzamos a glvonallal, annak hts szltl a kapushatrvona­lnak ells szlig r tvolsg 4 mter         (1. bra)

1:8

A kzpvonal a kt oldalvonal felezpontjt kti ssze. (1. s 3. bra)

1:9

A cserevonalakat az egyik oldalvonalon, a kzpvonaltl mindkt irnyban 4,5 m tvolsgban, az oldalvonallal derkszgben meghzott 15 cm hossz vonaldarabkkkal kell megjellni mind a meznyben, mind a jtktren kvl (1. s 3. bra).

2. A jtkid, zrjelzs, time out

Jtkid

2:1

A mrkzs rendes jtkideje frfi s ni csapatoknl (16 v felett) 2x30 perc, 10 perc sznettel.

Fiatalabb korosztly csapatok mrkzseinek rendes jtkideje: 12-16 v kztt 2x25 perc, 8-12 v kztt 2x20 perc, tz perc sznettel.

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

2:2

Ha a mrkzs eredmnye a rendes jtkid leteltekor dntetlen s dntsig kell tovbbjtszani, akkor 5 perc sznet utn meghosszabbts kvetkezik. A meghosszabbts ideje 2x5 perc egy perc flidei sznettel s trflcservel.

Ha a jtk az els meghosszabbts alatt sem dl el, akkor 5 perc sz­net utn msodik meghosszabbts kvetkezik, amelynek ideje 2x5 perc egy perc flidei sznettel s trflcservel.

Ha az eredmny mg mindig dntetlen marad, akkor a megfelel sza­blyzat utastsait kell figyelembe venni.

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

Zrjelzs

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

2:3

A jtkid a jtkvezet kezddobsra adott spjelvel kezddik, s a nyilvnos idmr berendezs automatikus zrjelzsvel vagy az idmr zrjelzsvel vgzdik. Ha ilyen jelzs nem hangzik el, a jtkvezet spol s jelzi, hogy a jtkid letelt (17:10).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

Magyarzat:

Amennyiben automatikus zrjelezssel mkd nyilvnos idmr berendezs nem ll rendelkezsre, az idmr asztali vagy kzi stopper­rt vesz ignybe s zrjelzssel fejezi be a mrkzst. (18:2,2. bekez­ds). A nyilvnos idmr berendezst lehetsg szerint 0-tl 30-ig ha­ladan kell belltani.

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

2:4

Azokat a szablytalansgokat s sportszertlensgeket, amelyek a z­rjelzs elhangzsa eltt vagy azzal egyidben (a flid vagy a mrkzs vge) fordultak el, mg a jelzs elhangzsa utn is bntetni kell. A jtkvezetk a mg vgrehajtand szabaddobs (kivtel 13:4 c) vagy bn­tetdobs eredmnynek megvrsa utn fejezik be a mrkzst.

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

2:5

Amennyiben a szabaddobs vagy a bntetdobs vgrehajtsa alatt, illetve amikor a kapura dobott labda a levegben van, elhangzik a zr­jelzs, a dobst meg kell ismtelni. A dobs eredmnyt meg kell vrni, a jtkvezetk csak azutn fejezhetik be a mrkzst.

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

2:6

A 2:4-5 szablypontok alapjn vgrehajtott szabaddobs kzben, jt­kosok s hivatalos szemlyek elleni szablytalansgok vagy sportsze­rtlen magatarts elkvetsrt szemlyes bntetst kell alkalmazni. Az ilyen dobsok vgrehajtsakor elkvetett szablytalansg miatt azonban az ellenfl nem juthat szabaddobshoz.

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

2:7

Ha a jtkvezetk megllaptjk, hogy az idmr tl korn jelezte a flid vagy a mrkzs vgt, akkor ktelesek a jtkosokat a jtktren tartani s a jtkid klnbzetet utna jtszani.

A jtk folytatsakor a labda annl a csapatnl marad, amelyiknl a ko­rai zrjelzs idpontjban volt. Ha a labda nem volt jtkban, a mrkzs a jtkhelyzetnek megfelel dobssal folytatdik, klnben szabaddobssal a 13:4 a-b szerint.

Amennyiben az els flidt (vagy a meghosszabbtst) ksbb jelez­tk, a msodik flidt a megfelel idvel le kell rvidteni. Ha a mrkzs msodik flidejt (vagy a meghosszabbtst) jeleztk ksbb, a jtkvezet mr nem tud a helyzeten vltoztatni.

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

Time out (jtkid megszakts)

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

2:8

A jtkvezetk dntik el, hogy mikor kell a jtkidt megszaktani s folytatni.

A kvetkez helyzetekben ktelez a jtkid megszaktsa:

a) Idleges killts, kizrs, vgleges killts

b) Bntetdobs

c) Holtid (team time out)

d) Szablytalan jtkoscsere vagy „tbblet" jtkos jtktrre lpse   („tbblet"   jtkos = az alapltszmon (7 f) felli jtkos un. „jru­lkos" belpse - a tovbbiakban is gy rtend)

e) Az idmr vagy technikai kldtt (az idmr-titkri asztalnl helyet foglal szvetsgi kpvisel) jelzse

f) A jtkvezetk kztt szksges egyeztets a 17:8 szerint

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

Adott esetben - amennyiben indokolt, a krlmnyek kvnalmainak

megfelelen - ms helyzetekben is megszakthat a jtkid (lsd a tovbbi magyarzatokat).

A jtkid megszakts alatt elkvetett szablytalansgok ugyanolyan kvetkezmnyekkel jrnak, mintha azokat a jtkidben kvettk volna el (16:13).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

2:9

Jtkid megszaktskor a jtkvezetk jelt adnak az idmrnek az ra meglltsra.

A jtkid megszaktsnak jelzse: hrom rvid spjel s a kezekkel alaktott „T" (16. kzjelzs).

A jtkid megszaktsa utn a jtk folytatsakor spolni kell (15:3 b).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

2:10

Mindkt mrkz csapat a rendes jtkidben flidnknt egy perc idtartam holtidt          (Team Time-out) ignyelhet.

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

3. A labda

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

3:1

A labda br- vagy manyag borts. Alakja gmbly. A kls anyag nem lehet fnyes vagy csszs (17:3).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

3:2

Az egyes csapatkategrikban a kvetkez nagysg, azaz kerlet s sly labdkat kell hasznlni.

- A frfiak s a 16 v feletti vjratak labdja 58-60 cm kerlet s 425-475 g sly (3-as mret).

- A nk, a 12-16 v kztti fik s a 14 v feletti lenyok labdja 54-56cm kerlet s 325-375 g sly (2-es mret).

- A 8-12 v kztti fik s a 8-14 v kztti lenyok labdja 50-52cm kerlet s 290-330 g sly (1-es mret).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

Magyarzat:

Hivatalos nemzetkzi esemnyeken s nemzetek kztti tallkozkon ktelez a jvhagyott „hivatalos IHF labda" hasznlata (IHF alapszably - labdaszablyzat).                 

A labdaszablyzat tartalmazza a labdk technikai k­vetelmnyeit.

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

3:3

Minden mrkzsre legalbb kt szablyos labdt (a 3:1-2 szerint) kell elkszteni. A tartalklabdnak a mrkzs alatt az idmr-titkri asz­talnl mindig s azonnal rendelkezsre kell llni.

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

3:4

A jtkvezetk dntik el, hogy mikor kell ignybe venni a tartalklab­dt. Ebben az esetben a tartalklabdt azonnal jtkba kell hozni, hogy a jtkmegszakts minl rvidebb ideig tartson s a jtkid megszakt­sa elkerlhet legyen.

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

4. Csapat, jtkoscsere, felszerels

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

A csapat

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

4:1

A csapat 12 jtkosbl ll.

A jtktren egy idben legfeljebb 7 jtkos tartzkodhat. A tbbi a cserejtkos.

A csapatnak az egsz jtkfolyamat alatt a jtktren egy jtkost ka­pusknt kell szerepeltetni. Az a jtkos, akit kapusnak jelltek, brmikor szerepelhet meznyjtkosknt. A meznyjtkos ugyancsak brmikor tveheti a kapus feladatkrt (figyelembe vve a 4:4 s 4:7 szablypontokat.

A mrkzst a csapatnak legalbb 5 jtkossal kell elkezdeni.

A csapat a jtkid vgig - beleszmtva a meghosszabbtsokat is -brmikor kiegszthet 12 fre. (Az IHF s a kontinens rendezvnyeken a mindenkori szablyzat elrsai rvnyesek.)

Ha a mrkzs folyamn a jtktren a jtkosok szma 5 al cskken, tovbb lehet jtszani. A jtkvezet beltsn mlik, hogy mikor szakt­ja flbe a mrkzst (17:13).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

4:2

A csapat a mrkzs folyamn legfeljebb 4 hivatalos szemlyt foglal­koztathat. A hivatalos szemlyek a mrkzs alatt nem cserlhetk. K­zlk egy szemlyt csapatfelelsknt kell megjellni. Csak jogosult az idmrvel, a titkrral s esetleg a jtkvezetvel trgyalni (kivve a holtidt, mert azt brmelyik hivatalos szemly kezdemnyezheti).

A hivatalos szemlyek a mrkzs alatt ltalban nem jogosultak a j­tktrre lpni. A szably elleni vtsget mint sportszertlen magatartst kell bntetni (8:4,16:1 d, 16:3 d s 16:6 b). A jtkot az ellenfl javra tlt szabaddobssal kell folytatni (13:1 a-b).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

4:3

A jtkos akkor rendelkezik rszvteli jogosultsggal, ha a kezd­dobsnl jelen van s neve a versenyjegyzknyvben szerepel.

A mrkzs megkezdse utn rkez jtkosoknak s hivatalos sze­mlyeknek az idmrtl, a titkrtl kell rszvteli jogosultsgot kapni­uk s nevket be kell rni a versenyjegyzknyvbe.

A rszvteli jogosultsggal rendelkez jtkos sajt cserehelynl br­mikor belphet a jtktrre (figyelemmel a 4:4 s a 4:6 szablypontokra).

Ha egy rszvteli jogosultsggal nem rendelkez jtkos a jtktrre lp, kizrssal kell bntetni (16:6 a). A mrkzs az ellenfl javra tlt szabaddobssal folytatdik (13:1 a-b s a pontosabb magyarzatot lsd a soron kvetkezkben).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

A jtkoscsere

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

4:4

A cserejtkosok a mrkzs alatt az idmrnl vagy a titkrnl val jelentkezs nlkl brmikor s ismtelten cserlhetk, amennyiben a le­cserlt jtkosok elhagytk a jtkteret (4:5).

A jtkteret elhagyni s oda belpni csak a sajt cserehelyen szabad (4:5).

Ez a kapuscserre is rvnyes (4:7 s 14:10).

A jtkoscsere szablyai rvnyesek a jtkid megszakts - time out - alatt is (a holtid kivtel).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

4:5

A szablytalan csert a vtkes jtkos idleges killtsval kell bn­tetni. Amennyiben egy adott helyzetben ugyanabbl a csapatbl tbben is szablytalanul cserlnek, akkor csak azt a jtkost kell bntetni, aki elszr szablytalankodott.

A mrkzs az ellenfl javra tlt szabaddobssal folytatdik (13:1 a-b).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

4:6

Ha egy jtkos (az alapltszmon fell), tbbletjtkosknt csere nl­kl lp a jtktrre, vagy egy jtkos a cserehelyrl jogosulatlanul jtk­ba avatkozik, idlegesen ki kell lltani s csapatbl egy msik jtkos­nak 2 percre el kell hagyni a jtkteret.

Ha az idlegesen killtott jtkos a killtsi id alatt a jtktrre lp, jabb 2 percre ki kell lltani s az elz killtsbl megmaradt id tar­tamra egy msik jtkosnak el kell hagynia a jtkteret.

Mindkt esetben a mrkzs az ellenfl javra tlt szabaddobssal folytatdik (13:1 a-b).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

A felszerels

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

4:7

A csapat meznyjtkosainak egysges ltzket kell viselnik, amelynek szne, kombincija s megjelense az ellenfltl vilgosan megklnbztethet legyen.

A kapusknt szerepeltetett jtkosok ltzknek szne ugyancsak k­lnbzzn a jtkostrsak s az ellenfl csapatnak (meznyjtkosok s kapus) ltzke szntl (17:3).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

4:8

A jtkosok ktelesek a htukon legalbb 20 cm, a mellkn legalbb 10 cm magas 1-20-ig terjed szmot viselni.

A szmok szne jl megklnbztethet legyen az ltzk szntl.

A csapatkapitnyoknak kb. 4 cm szles, a mez szntl lesen eltr szn karszalagot kell viselnik egyik fels karjukon.

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

4:9

A jtkosoknak cipt kell viselnik.

A jtkosokat veszlyeztet trgyak nem viselhetk. Ilyenek pl. fej- s arcvdk, karktk, karrk, gyrk, lncok, flbevalk, keret s rgz­ts nlkli szemvegek, valamint minden ms olyan trgy, amelyek a j­tkosokat veszlyeztetik (17:3). Homlokszalag viselhet, amennyiben puha, rugalmas anyagbl kszlt.

Azok a jtkosok, akik ezeket az elrsokat nem teljestik, a szably­talansg megszntetsig nem jtszhatnak.

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

4:10

Ha egy jtkos vrzik, illetve a teste vagy az ltzke vres, azonnal s felszlts nlkl el kell hagynia a jtkteret a cserehelynl a vrzs meglltsa, a seb letakarsa s a vr lemossa (a testrl s a felsze­relsrl) cljbl. Amg ez nem trtnik meg, a jtkos nem trhet vissza a jtktrre.

Azt a jtkost, aki ebben a tekintetben nem kveti a jtkvezet uta­stsait, sportszertlensg miatt bntetni kell (8:4,16:1 d s 16:3 c).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

4:11

Srlskor a jtkvezet engedlyezheti, hogy a jtkid megszakt­sa utn az rintett csapatbl kt, rszvtelre jogosult sze­mly a cserehelynl a jtktrre lpjen (kzjelzs 16 s 17) s a csapat srlt jtkosnak segtsget nyjtson (4:2, 16:1 d, 16:3 d, 16:6 b).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

5. A kapus

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

A kapusnak engedlyezett:

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

5:1

A kapus a kapueltrben vdekezs cljbl a labdt brmely testr­szvel rintheti.

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

5:2

A kapus a kapueltrben korltlanul mozoghat a labdval - figyelmen kvl hagyva a meznyjtkosokra rvnyes elrsokat (7: 2-4,7:7). A ki­dobs vgrehajtst azonban nem halogathatja (6:5,12:2 s 15:3 b).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

5:3

A kapus labda nlkl elhagyhatja a kapuelteret s rszt vehet a meznyjtkban. Ebben az esetben a meznyben jtsz jtkosokra r­vnyes szablyok vonatkoznak r.

A kapueltr elhagysnak szmt, ha a kapus brmely testrszvel a kapueltr-vonalon kvl rinti a talajt.

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

5:4

A kapus a labda teljes rtk birtoklsa nlkl elhagyhatja a kapu­elteret, s a labdt a meznyben tovbbjtszhatja.

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

A kapusnak nem engedlyezett:

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

5:5      

A kapus vdsnl nem veszlyeztetheti az ellenfelet (8:2, 8:5).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

5:6

A kapus a birtokba vett labdval nem hagyhatja el a kapuelteret (13:1 a).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

5:7

A kapus kidobs utn a kapueltren kvl csak akkor rintheti jra a labdt, ha azt egy msik jtkos rintette (13:1 a).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

5:8

A kapus mindaddig nem rintheti a kapueltren kvl a talajon fekv vagy gurul labdt, amg a kapueltrben tartzkodik (13:1 a).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

5:9

A kapus nem viheti vissza a kapueltrbe a kapueltren kvl a tala­jon fekv vagy gurul labdt (13:1 a).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

5:10

A kapus a labdval nem trhet vissza a meznybl sajt kapuelterbe (13:1 a).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

5:11

A kapus lbszrral vagy lbbal nem rintheti a mezny irnyba moz­g vagy a kapueltrben fekv labdt (13:1 a).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

5:12

A kapus a bntetdobs vgrehajtsakor nem lphet tl a kapus-ha­trvonalon (4 m-es vonal) vagy annak meghosszabbtsn mindkt irnyban, amg a dob jtkos kezt a labda el nem hagyta (14:9).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

Magyarzat:

A kapus mindaddig, amg egyik lbval a kapus-hatrvonalon (4 m-es vonal) vagy a mgtt rinti a talajt, a msik lbt vagy valamelyik test­rszt a levegben a vonal felett tlendtheti.

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

6. A kapueltr

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

6:1

A kapueltrben csak a kapus tartzkodhat (lsd azonban 6:3). Bel­psnek tekintjk azt, ha a kapuelteret, belertve a kapueltrvonalat egy meznyjtkos valamely testrszvel megrinti.

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

6:2

A meznyjtkos kapueltrbe lpst a kvetkezk szerint kell bn­tetni:

 
Pontos id
 
Oldal nzettsge
Induls: 2005-08-25
 
Szavazs
Gyr
Ki volt a legjobb csapat Gyrben???

RK Zamet Rijeka
Toldi DSE
Grdonyi Gyr
DMTK Hunyadi
Lci DSE zd 1
Lci DSE zd 2
HK GALANTA Galanta
BP. HONVD Budapest
LAJOSMIZSEI LT. ISK. Lajosmizse
XVI. KER. KMSE Budapes
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
G-Mail
Felhasznlnv:
Jelsz:
  SgSg

j postafik regisztrcija
 
Naptr
2025. Mjus
HKSCPSV
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
<<   >>
 

A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG